SEO Sözlüğü

SEO Sözlüğü

SEO sözlüğü, arama motoru optimizasyonu (SEO) ile ilgili terimlerin, kavramların ve tekniklerin açıklamalarını içeren bir kaynaktır. SEO, çevrimiçi içeriğin arama motorları tarafından daha kolay bulunabilir ve sıralamada daha yüksek konumlarda yer almasını sağlamak için yapılan çalışmaların tümüdür. Bu amaçla, bir SEO sözlüğü, SEO ile ilgili tüm temel terimleri ve kavramları tanımlar ve açıklar.

SEO sözlüğünde bulabileceğiniz bazı örnek terimler şunlardır:

301 Redirect: Bir URL’nin kalıcı olarak yeni bir URL’ye yönlendirilmesi için kullanılan bir yönlendirme yöntemidir.

302 Redirect: Bir URL’nin geçici olarak yeni bir URL’ye yönlendirilmesi için kullanılan bir yönlendirme yöntemidir.

404 Error: Bir web sayfasının bulunamadığını veya silindiğini gösteren bir hata sayfasıdır.

10x İçerik: Hedef anahtar kelime için mevcut sıralamada en üst sıradaki sonuçtan en az on kat daha iyi içerik ortaya çıkarma anlamına gelir.

304 Değiştirilmedi: 304 Değiştirilmedi, bir sunucudan gelen, kaynağın değiştirilmediğini ve istemcide hâlâ bir kaynağın önbelleğe alınmış bir kopyasına sahip olduğundan yeniden iletilmesine gerek olmadığını belirten yeniden yönlendirme HTTP yanıt kodlarından biridir.

410 Komutu: 410 Gone HTTP durum kodu, istenen kaynağın artık sunucuda bulunmadığını ve bu durumun muhtemelen kalıcı olacağını belirtir.

SEO Terimler Sözlüğü A Harfi ile Başlayanlar

  1. Above the Fold: Bir web sayfasında, görüntülenen içeriğin sayfanın üst kısmında yer alan kısmıdır.
  2. Adwords: Google’ın ücretli reklam hizmetidir.
  3. Algorithm: Arama motorlarının, web sitelerini sıralamak için kullandığı matematiksel formüldür.
  4. Alt Tag: Bir web sayfasındaki görüntüler için alternatif metin açıklamasıdır.
  5. Anchor Text: Bir bağlantının içinde yer alan ve ziyaretçileri başka bir web sayfasına yönlendiren metindir.
  6. Authentication Timeout: Bir web sunucusunun, kimlik doğrulaması için verilen sürenin dolduğunu belirten bir hata kodudur.
  7. A Timeout Occurred: Bir web sunucusunun, istek yapılan kaynağın erişilemez olduğunu belirten bir hata kodudur.
  8. Authority Site: Belirli bir konuda otorite olan ve güvenilir olarak kabul edilen bir web sitesidir.
  9. Analytics: Bir web sitesinin trafik ve performansını ölçhmek için kullanılan bir araçtır.
  10. AdWords Quality Score: Bir reklamın kalitesini ve performansını belirleyen bir ölçüttür.
  11. Ad Rank: Bir reklamın arama sonuçlarında ne kadar üst sıralarda yer alacağını belirleyen bir ölçüttür.
  12. Anahtar Kelime (Keyword): İçeriğin odaklandığı ve arama motorları tarafından belirli bir konuyla ilişkilendirilmesini sağlayan terim veya ifade.

SEO Terimler Sözlüğü B Harfi ile Başlayanlar

  1. Backlink: Başka bir web sitesinden, kendi web sitenize yönlendiren bağlantı.
  2. Black Hat SEO: Etik olmayan ve arama motorlarının kurallarına aykırı olan SEO teknikleridir.
  3. Bounce Rate: Bir web sitesindeki ziyaretçilerin, siteye girip hemen çıkma oranını ifade eder.
  4. Broken Link: Bir web sayfasındaki bağlantıların hatalı veya yanlış olması durumudur.
  5. Bad Gateway: Bir web sunucusunun, bir isteğe yanıt vermek için bir başka sunucuya yönlendirdiği ancak yanıt alamadığı bir hata kodudur.
  6. Bandwidth Limit Exceeded: Bir web sunucusunun, bir istek için belirtilen bant genişliği limitini aştığını belirten bir hata kodudur.
  7. Bing : Bing, Microsoft tarafından geliştirilen bir arama motorudur ve web sayfaları, videolar, resimler, haberler ve haritalar gibi çeşitli dijital içerikleri arama yapmak için kullanılır. Ayrıca, arama sonuçlarına ilgili görüntüler ve videolar gibi görsel arama sonuçları da dahil eder.
  8. Bağlantınız Gizli Değil Hatası: Web tarayıcısının bir web sitesiyle güvenli bir HTTPS bağlantısı kurarken ortaya çıkan bir hata mesajıdır. Bu hatanın nedeni genellikle web sitesinin güvenlik sertifikasının hatalı veya geçersiz olmasıdır.

SEO Terimler Sözlüğü C/Ç Harfi ile Başlayanlar

  1. Canonical URL: Bir web sayfasının birden fazla URL’den erişilebilir olması durumunda, arama motorlarına hangi URL’nin asıl URL olduğunu belirtmek için kullanılan bir yöntem.
  2. Click-Through Rate (CTR): Bir web sayfasının arama sonuçlarındaki görünümüne tıklama oranı. Daha yüksek CTR, daha yüksek trafik ve daha yüksek dönüşüm oranlarına neden olabilir.
  3. Content Marketing: Kitleleri etkilemek için değerli içerik oluşturma ve dağıtma süreci.
  4. Conversion Rate: Bir web sitesindeki ziyaretçilerin dönüşüm oranı. Dönüşüm oranı, bir web sitesindeki hedeflenen eylemi gerçekleştiren ziyaretçilerin oranını gösterir.
  5. Crawling: Arama motorlarının web sayfalarını tarayarak indekslemesi için kullanılan bir işlem.
  6. Cross-Linking: Farklı web sayfalarının birbirine bağlanmasıyla oluşan bir ağ. Cross-linking, web sayfası otoritesini artırabilir ve arama motoru sıralamasını etkileyebilir.
  7. CTR Optimization: Arama sonuçlarında daha fazla tıklama almak için, başlık, meta açıklama ve URL gibi unsurları optimize etmek.
  8. Çift İçerik: Aynı veya benzer içeriklerin birden fazla web sayfasında yer alması durumu.
  9. Çapraz Bağlantı: Farklı web sayfalarının birbirine bağlanmasıyla oluşan bir ağ. Cross-linking, web sayfası otoritesini artırabilir ve arama motoru sıralamasını etkileyebilir.
  10. Çöp Bağlantı: Spam veya zararlı sitelerden gelen bağlantılar.
  11. Çerçeve: Bir web sayfasındaki içeriği farklı alanlara bölerek görüntülemek için kullanılan bir HTML öğesi.
  12. Çapraz Domain: Birden fazla domain kullanarak arama motoru sıralamasını manipüle etmek için kullanılan bir teknik.
  13. Çerçeve Sayfası: Birden fazla web sayfasını içeren bir web sayfası.
  14. Çözünürlük: Bir web sayfasının, kullanıcının cihazının ekran boyutuna uygun şekilde görüntülenebilmesi için optimize edilmesi.
  15. Çift İşlenmiş Sayfa: Birden fazla sayfa için aynı URL’nin kullanılması durumu.
  16. Çoklu Dil: Bir web sitesinde birden fazla dil seçeneği sunmak.
  17. Çapraz Tanıtım: Farklı ürünler veya hizmetler için birbirine yönlendiren iç bağlantılar kullanmak.
  18. Çoklu Sayfa Testi: Bir web sitesindeki farklı sayfaların performansını test etmek için kullanılan bir yöntem.
  19. Çoklu Yönlendirme: Bir kullanıcının, farklı bir sayfaya yönlendirilmeden önce birkaç yönlendirme sayfasından geçmesi durumu.
  20. Çift Meta Açıklama: Birden fazla sayfada aynı meta açıklamanın kullanılması durumu.
  21. Çoklu Alan Adı: Birden fazla alan adı kullanarak arama motoru sıralamasını manipüle etmek için kullanılan bir teknik.
  22. Çapraz Dış Bağlantı: Farklı web sitelerine verilen bağlantılar arasında bir bağlantı ağı oluşturma.
  23. Çift Meta Etiketi: Birden fazla sayfada aynı meta başlığın kullanılması durumu.
  24. Çıktı Bağlantısı: Bir web sayfasının yazdırılabilir sürümünde yer alan bağlantı.
  25. Çok Boyutlu Test: Bir web sitesinin farklı unsurlarını test etmek için kullanılan bir yöntem.
  26. Çerez (Cookie): Çerez (cookie), internet siteleri tarafından kullanıcının cihazına yerleştirilen küçük veri dosyalarıdır. Bu dosyalar, kullanıcının internet sitesiyle etkileşimini izleyerek, kullanıcının tercihlerini, oturum bilgilerini ve diğer bilgileri hatırlayarak, internet sitelerinin daha kullanıcı dostu hale gelmelerini sağlar.
  27. CopywritingCopywriting, hedef kitleyi etkilemek ve belirli bir eylemi gerçekleştirmeye teşvik etmek için etkileyici ve ikna edici metinlerin yazılması işidir.

SEO Terimler Sözlüğü D Harfi ile Başlayanlar

  1. Deep Linking: Bir web sayfasından diğer bir web sayfasına verilen bağlantıların ana sayfa yerine alt sayfalara yönlendirilmesi.
  2. Domain: Bir web sitesinin internet adresi.
  3. Domain Authority: Moz tarafından geliştirilen bir ölçüt olan, bir web sitesinin arama motorları tarafından ne kadar otoriteye sahip olduğunu gösteren bir puanlama sistemi.
  4. Duplicate Content: Aynı veya benzer içeriklerin birden fazla web sayfasında yer alması durumu.
  5. Dwell Time: Bir ziyaretçinin bir web sayfasında geçirdiği süre. Daha yüksek dwell time, daha yüksek kullanıcı memnuniyeti ve daha yüksek arama motoru sıralaması ile ilişkilendirilir.
  6. Doorway Page: Arama motorlarına özel olarak optimize edilmiş bir sayfa, ancak kullanıcılara değerli içerik sunmaz.
  7. Direct Traffic: Bir web sitesine doğrudan, URL’yi yazarak veya yer imlerinde kaydederek gelen ziyaretçilerin sayısı.
  8. Disavow: Bir web sitesindeki spam veya zararlı bağlantıları arama motorlarından reddetmek için kullanılan bir işlem.
  9. Domain Name System (DNS): İnternet protokol adreslerinin okunaklı web adreslerine dönüştürülmesi için kullanılan bir sistem.
  10. Domain Name Registrar: Bir web sitesinin internet adresini satın alabileceğiniz bir hizmet sağlayıcısı.
  11. Doorway Page: Arama motorlarına özel olarak optimize edilmiş bir sayfa, ancak kullanıcılara değerli içerik sunmaz.
  12. Dynamic Content: Ziyaretçilere göre değişen içerik, örneğin sepete eklenen öğeler gibi.
  13. Dwell Time: Bir ziyaretçinin bir web sayfasında geçirdiği süre. Daha yüksek dwell time, daha yüksek kullanıcı memnuniyeti ve daha yüksek arama motoru sıralaması ile ilişkilendirilir.
  14. Duplicate Content: Aynı veya benzer içeriklerin birden fazla web sayfasında yer alması durumu.
  15. Directory: Web sitelerinin kategorize edildiği ve sınıflandırıldığı bir web sitesi.
  16. Deep Link Ratio: Bir web sitesinin ana sayfasına yönlendirilen linklerin oranı ile alt sayfalara yönlendirilen linklerin oranı arasındaki fark.
  17. Doorway Domain: Çok sayıda doorway page barındıran bir domain.
  18. Domain Extension: Bir web sitesinin sonundaki uzantı, örneğin “.com” veya “.net”.
  19. Duplicate Metadata: Aynı meta başlıkları veya meta açıklamaların birden fazla sayfada kullanılması durumu.
  20. Domain Parking: Bir internet adresinin kullanılmadığı zamanlarda başka bir siteye yönlendirilmesi.
  21. DuckDuckGo : DuckDuckGo, kullanıcıların gizliliklerine saygı duyarak arama yapabilecekleri özel bir arama motorudur. Kişisel bilgileri saklamadan tarayıcı geçmişini korur ve reklam izleme gibi izlenme yöntemlerini engeller.

SEO Terimler Sözlüğü E Harfi ile Başlayanlar

  1. External Link: Bir web sayfasından diğer bir web sayfasına verilen bağlantı.
  2. Engagement: Ziyaretçilerin web sayfasındaki içerikle nasıl etkileşime girdiğini gösteren bir ölçüdür. Daha yüksek bir etkileşim, daha yüksek kullanıcı memnuniyeti ve daha yüksek dönüşüm oranlarına neden olabilir.
  3. EAT: Google’ın arama algoritmasında önemli bir faktör olan “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” kavramlarının kısaltmasıdır. Bir web sitesinin kalitesini belirlemek için kullanılır.
  4. Exact Match Domain (EMD): Bir anahtar kelimenin tam olarak bir alan adı içinde yer aldığı durum.
  5. Evergreen Content: Her zaman ilgi çeken ve güncel kalan içerik.
  6. Exit Rate: Ziyaretçilerin bir web sitesinden çıkma oranı.
  7. Expanded Text Ads: Google Ads’te kullanılan, daha uzun başlık ve açıklama metinleri içeren reklam formatı.
  8. Editorial Link: Bir web sitesinin kalitesine göre, başka bir web sitesinden organik olarak elde edilen bir bağlantı.
  9. Error Page: Bir web sitesinde erişilemeyen veya mevcut olmayan bir sayfa.
  10. External Duplicate Content: Bir web sitesindeki içeriğin başka bir web sitesinde de yer alması durumu.
  11. Event Tracking: Google Analytics’te, kullanıcıların web sitesindeki belirli etkinlikleri takip etmek için kullanılan bir yöntem.
  12. Entry Page: Ziyaretçilerin bir web sitesine giriş yaptığı ilk sayfa.
  13. Exact Match Anchor Text: Bir bağlantıda kullanılan anahtar kelimenin tam olarak hedef sayfanın URL’sinde yer alması durumu.
  14. Email Marketing: Bir web sitesinin e-posta yoluyla pazarlama yapması için kullanılan bir yöntem.
  15. External Link Building: Başka web sitelerinden bağlantıların elde edilmesi için kullanılan bir yöntem.
  16. Error 404 Page: Bir web sitesinde erişilemeyen veya mevcut olmayan bir sayfaya yönlendiren bir hata sayfası.
  17. Everflux: Google’ın algoritmasında sürekli olarak yapılan değişiklikler.
  18. Enhanced Cost-Per-Click (ECPC): Google Ads’te kullanılan, reklam bütçesini optimize etmek için kullanılan bir teklif stratejisi.
  19. Exclusion List: Bir reklam kampanyasında görüntülenmemesi istenen kelimelerin veya konuların listesi.
  20. Exact Match: Bir anahtar kelimenin tam olarak arama terimi olarak kullanılması durumu.
  21. Engagement Rate: Sosyal medya paylaşımlarının, yorumların ve beğenilerin oranı.
SEO Terimler Sözlüğü
SEO Terimler Sözlüğü

SEO Terimler Sözlüğü F Harfi ile Başlayanlar

  1. Featured Snippet: Google arama sonuçlarında, bir web sayfasının öne çıkan özetinin ve yanıtının bulunduğu kutu.
  2. Footer: Bir web sayfasının alt kısmında bulunan bölüm.
  3. Frequency: Bir web sitesinin içeriğinin ne sıklıkla güncellendiği veya değiştirildiği.
  4. Feed: Bir web sitesindeki içeriğin otomatik olarak başka bir web sitesine yayınlanması.
  5. Flash: Bir web sitesinde kullanılan bir multimedya teknolojisi.
  6. Filter: Arama sonuçlarını daraltmak için kullanılan bir arama kriteri.
  7. Flooding: Bir web sitesine, spam veya zararlı içerikle aşırı sayıda bağlantı gönderme.
  8. Fresh Content: Yeni ve güncel içerikler.
  9. Favicon: Bir web sitesinin adres çubuğu veya sekmelerde gösterilen küçük simgesi.
  10. Full-Text Search: Bir web sitesindeki tüm içeriğin aranmasına izin veren bir arama yöntemi.
  11. Footer Link: Bir web sitesinin alt kısmında bulunan bağlantılar.
  12. Frequency Capping: Bir reklam kampanyasındaki reklam gösterimlerinin, belirli bir süre içinde bir kullanıcıya kaç kez gösterileceği.
  13. Fixed Positioning: Bir web sayfasındaki içeriğin sabit bir konumda kalması.
  14. Filter Bubble: Arama sonuçlarının kişiselleştirilmesi nedeniyle bir kullanıcının yalnızca belirli bir tür içeriği görüntüleyebilmesi durumu.
  15. Footer Navigation: Bir web sitesinin alt kısmında bulunan site navigasyonu.
  16. Focus Keyword: Bir web sayfasında optimize edilmek istenen anahtar kelime.
  17. Frequent Indexing: Arama motorlarının bir web sitesini sık sık tarayarak içeriğini güncel tutması.
  18. Full-Width Design: Bir web sayfasındaki içeriğin geniş bir alanda görüntülenmesi.
  19. Freshness Algorithm: Google’ın arama sonuçlarında yeni ve güncel içeriği öne çıkarmak için kullandığı bir algoritma.
  20. Featured Image: Bir web sayfasında öne çıkan veya temsil eden bir resim.
  21. Footer Content: Bir web sitesinin alt kısmında bulunan içerik.
  22. Filtered Navigation: Bir web sitesindeki içeriğin belirli özelliklere veya filtrelerle sınırlanarak görüntülenmesi.
  23. Fluctuation: Arama motoru sıralamalarında sürekli olarak değişen bir web sitesinin sıralamasındaki dalgalanma.
  24. Forum: Belirli bir konuda tartışma veya etkileşim sağlamak için kullanılan bir web sitesi.
  25. Funnel: bir web sitesinde kullanıcıların bir hedefe ulaşmak için izlediği belirli bir yol veya adımların tamamıdır. Bu adımlar, genellikle bir ürün satın alma işlemi veya bir bilgi formu doldurma işlemi gibi bir dönüşüm eylemi için tasarlanmıştır. Örneğin, bir e-ticaret sitesi için bir satın alma hunisi, kullanıcının bir ürün sayfasını ziyaret etmesi, ürünü sepete eklemesi, ödeme sayfasına yönlendirilmesi ve sipariş tamamlama işlemidir. Bu adımlar, kullanıcının ürün satın almasını kolaylaştırmak ve dönüşüm oranlarını artırmak için optimize edilebilir.

SEO Terimler Sözlüğü G Harfi ile Başlayanlar

  1. Google Analytics: Google’ın web analiz hizmeti, bir web sitesindeki ziyaretçi trafiği, davranışları ve dönüşümleri takip etmek için kullanılır.
  2. Google AdWords: Google’ın reklam platformu, Google arama sonuçları sayfalarında ve Google reklam ağındaki diğer web sitelerinde reklam yayınlamak için kullanılır.
  3. Google Search Console: Google tarafından sağlanan bir araç seti, web sitesinin performansını takip etmek, indeksleme durumunu görüntülemek ve arama sonuçlarında web sitesinin nasıl göründüğünü kontrol etmek için kullanılır.
  4. Googlebot: Google’ın web sayfalarını tarayan ve indeksleyen robot yazılımı.
  5. Google My Business: Google’ın işletme listeleme hizmeti, bir işletmenin arama sonuçlarında ve Google Haritalar’da görünürlüğünü artırmak için kullanılır.
  6. Guest Blogging: Başka bir web sitesinde konuk yazar olarak yazı yazmak, bu sayede web sitesine trafik sağlamak ve bağlantı kazanmak için kullanılır.
  7. Gray Hat SEO: Etik olmayan olmayan ancak yasalara uygun olmayan arama motoru optimizasyonu teknikleri.
  8. Google Knowledge Graph: Google’ın arama sonuçları sayfalarında özet bilgi ve hızlı cevaplar sağlayan bir özellik.
  9. Google Panda: Google’ın algoritması tarafından kullanılan bir filtre, kalitesiz içeriklerin arama sonuçlarından çıkarılmasını sağlar.
  10. Google Penguin: Google’ın algoritması tarafından kullanılan bir filtre, spam ve kötü amaçlı bağlantılar nedeniyle arama sonuçlarındaki web sitelerinin sıralamalarını düşürür.
  11. Google Hummingbird: Google’ın algoritmasındaki bir güncelleme, daha doğal ve anlamlı arama sorgularına yanıt vermek için tasarlanmıştır.
  12. Geo-Targeting: Belirli bir bölgedeki kullanıcılara gösterilecek içeriği veya reklamları belirlemek için kullanılan bir yöntem.
  13. Google Pigeon: Google’ın algoritmasındaki bir güncelleme, lokal arama sonuçlarını iyileştirmek için tasarlanmıştır.
  14. Google RankBrain: Google’ın algoritmasındaki bir yapay zeka, arama sonuçları sayfalarında daha iyi sıralama yapmak için kullanılır.
  15. Googlebot-Mobile: Google’ın mobil cihazlar için optimize edilmiş web sayfalarını tarayan robot yazılımı.
  16. Google Dance: Arama sonuçlarının sürekli olarak değişmesi ve dalgalanması durumu.
  17. Google ADS : Google Ads, Google’ın reklamcılık platformudur ve reklamverenlere arama sonuçları, YouTube videoları, web siteleri ve mobil uygulamalar gibi çeşitli dijital kanallarda reklam yayınlama imkanı sunar. Reklamverenler, belirli anahtar kelimeler veya hedef kitlelere göre hedeflenmiş reklam kampanyaları oluşturabilirler.

SEO Terimler Sözlüğü H Harfi ile Başlayanlar

  1. Heading: Bir web sayfasındaki başlık etiketi, genellikle H1-H6 arasında değişen seviyelerde kullanılır.
  2. HTTP: Bir web sayfası için kullanılan protokol, bir web sayfasının adres çubuğunda “http://” olarak görüntülenir.
  3. HTTPS: Güvenli bir bağlantı kurmak için kullanılan HTTP protokolü.
  4. Hreflang: Birden fazla dilde sunulan bir web sitesinde, arama motorlarına hangi dildeki içeriğin hangi ülkelere veya bölgelere yönlendirilmesi gerektiğini bildirmek için kullanılır.
  5. Header Tag: Bir web sayfasındaki başlık etiketleri, H1-H6 arasında değişen seviyelerde kullanılır.
  6. Heatmap: Bir web sayfasındaki ziyaretçi davranışlarını izlemek ve analiz etmek için kullanılan bir araç.
  7. HTML: Bir web sayfasının yapısını tanımlamak için kullanılan bir dil.
  8. H1 Tag: Bir web sayfasındaki en önemli başlık etiketi.
  9. Hidden Content: Bir web sayfasında görüntülenmeyen ancak arama motorları tarafından okunabilen içerik.
  10. H2 Tag: Bir web sayfasındaki ikinci seviye başlık etiketi.
  11. H3 Tag: Bir web sayfasındaki üçüncü seviye başlık etiketi.
  12. H4 Tag: Bir web sayfasındaki dördüncü seviye başlık etiketi.
  13. H5 Tag: Bir web sayfasındaki beşinci seviye başlık etiketi.
  14. H6 Tag: Bir web sayfasındaki altıncı seviye başlık etiketi.
  15. Heading Structure: Bir web sayfasındaki başlık etiketlerinin yapısı ve kullanımı.
  16. HTTP Status Code: Bir web sayfasındaki bir işlemin durumunu belirten bir kod.
  17. HTML Sitemap: Bir web sitesinin tüm sayfalarının bir listesi ve yapısı.
  18. Hidden Text: Bir web sayfasında görüntülenmeyen ve arama motorları tarafından algılanan ancak kullanıcılar tarafından görülemeyen içerik.
  19. Header: Bir web sayfasındaki üst kısım, genellikle logo, menü ve ana sayfa düğmesi gibi öğeler içerir.
  20. HTML Validation: Bir web sayfasının HTML kodunun doğru bir şekilde yazılmış olup olmadığının kontrol edilmesi.
  21. Hierarchy: Bir web sitesindeki sayfaların ve içeriğin hiyerarşik yapıları.
  22. Host: Bir web sitesinin barındığı ana bilgisayar.
  23. Home Page: Bir web sitesinin ana sayfası.
  24. HTTP Headers: Bir web sayfasının gönderdiği HTTP istekleri ve yanıtları.
  25. htaccess: .htaccess, bir Apache web sunucusunda kullanılan bir konfigürasyon dosyasıdır. Bu dosya, web sunucusunun davranışını etkileyen bazı ayarları belirlemek için kullanılır.
  26. Hacklink: Hacklink, bir web sitesinin arama motoru sıralamasını manipüle etmek amacıyla izinsiz veya etik olmayan yollarla başka sitelere gizlice yerleştirilen bağlantılardır.

SEO Terimler Sözlüğü I/İ Harfi ile Başlayanlar

  1. Index: Arama motorları tarafından taranan ve dizine eklenen web sayfalarının listesi.
  2. Inbound Link: Bir web sayfasına gelen bağlantı, diğer bir web sayfasından gelen bağlantı olarak da bilinir.
  3. Internal Link: Bir web sitesindeki bir sayfadan başka bir sayfaya yapılan bağlantı.
  4. Indexing: Arama motorları tarafından bir web sayfasının taranarak dizine eklenmesi işlemi.
  5. IP Address: Bir web sitesinin barındığı sunucunun tanımlayıcı adresi.
  6. Information Architecture: Bir web sitesindeki içeriğin organizasyonu ve yapılandırılması.
  7. Inverted Pyramid: Bir web sayfasında içeriğin en önemli kısımlarının en üstte ve daha az önemli olanların altta yer alması.
  8. Image Optimization: Bir web sayfasındaki resimlerin boyutlandırılması, sıkıştırılması ve optimizasyonu.
  9. Invisibility Cloak: Web sitesindeki içeriğin arama motorlarından gizlenmesi için kullanılan bir teknik.
  10. Impression: Bir reklamın görüntülenme sayısı.
  11. Informational Content: Bilgi vermek amacıyla oluşturulmuş web sayfası içeriği.
  12. Interstitial: Bir web sayfasını ziyaret eden kullanıcılara tam ekran olarak gösterilen reklamlar.
  13. Internal Duplicate Content: Bir web sitesindeki aynı içeriğin farklı sayfalarda tekrarlanması.
  14. Inverted Index: Arama motorlarının bir web sitesindeki tüm kelime ve sayfa bilgilerini indekslemesi için kullanılan bir yöntem.
  15. IP Delivery: Bir web sitesindeki içeriğin kullanıcının konumuna göre değişmesi için kullanılan bir teknik.
  16. Inbound Marketing: Bir işletmenin potansiyel müşterileri cezbetmek için kullanabileceği bir pazarlama stratejisi.
  17. Info Marketing: Info Marketing, bilgi pazarlaması anlamına gelir. Bu strateji, bilgi ve uzmanlık sahibi kişilerin, eğitim materyalleri, e-kitaplar, online kurslar gibi bilgi ürünleri oluşturarak bu ürünleri pazarlamasını ve satmasını içerir.

SEO Terimler Sözlüğü K Harfi ile Başlayanlar

  1. Keyword: Bir web sayfasında hedeflenen anahtar kelimeler.
  2. Keyword Cannibalization: Bir web sitesindeki sayfaların benzer anahtar kelimeleri hedeflemesi durumu.
  3. Keyword Density: Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin toplam kelime sayısına oranı.
  4. Keyword Research: Bir web sitesinde hedeflenen anahtar kelimelerin araştırılması ve seçilmesi işlemi.
  5. Keyword Stuffing: Bir web sayfasında anahtar kelimenin gereksiz şekilde çok sayıda kullanılması.
  6. Keyword Prominence: Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin önem düzeyi.
  7. Keyword Proximity: Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin diğer kelime ve cümlelerle olan yakınlığı.
  8. Keyword Ranking: Bir web sayfasının belirli anahtar kelimeler için arama sonuçlarında sıralaması.
  9. Keyword Difficulty: Belirli bir anahtar kelimenin arama sonuçlarında sıralama zorluğu.
  10. Keyword Stuffing Penalty: Bir web sayfasında anahtar kelimenin gereksiz şekilde fazla kullanılması nedeniyle arama motoru tarafından uygulanan bir ceza.
  11. Keyword Targeting: Bir web sitesinde hedeflenen anahtar kelimelerin belirlenmesi ve bu kelimelerle uyumlu içerik oluşturma işlemi.
  12. Keyword Tool: Bir web sitesinde hedeflenen anahtar kelimelerin araştırılması için kullanılan bir araç.
  13. Keyword Volume: Belirli bir anahtar kelimenin ayda kaç kez arandığı.
  14. Keyword Density Checker: Bir web sayfasındaki anahtar kelime yoğunluğunu ölçen bir araç.
  15. Knowledge Panel: Google arama sonuçlarında belirli bir konu hakkında özet bilgi ve hızlı cevaplar sağlayan bir panel.
  16. KPI: Key Performance Indicator, bir web sitesinin başarısını ölçmek için kullanılan belirli ölçümler.
  17. Keyword Stemming: Bir anahtar kelimenin kökünü bulmak için kullanılan bir teknik.
  18. Keyword Modifier: Bir anahtar kelimenin önüne veya arkasına eklenen kelimeler veya kelime öbekleri.
  19. Keyword Gap Analysis: Bir web sitesindeki anahtar kelimeler ile rakip web sitelerin anahtar kelimeleri arasındaki farkların analizi.
  20. Keyword Mapping: Belirli bir anahtar kelime için bir web sayfasının belirlenmesi ve optimize edilmesi işlemi.
  21. Keyword Intent: Bir kullanıcının belirli bir anahtar kelimeyi aramasındaki amacı veya niyeti.
  22. Keyword Proximity Density: Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin diğer kelimelerle olan yakınlığı ve yoğunluğu.
  23. Keyword Stem: Bir anahtar kelimenin kökü.
SEO Terimlerinin Anlamları
SEO Terimlerinin Anlamları

SEO Terimler Sözlüğü L Harfi ile Başlayanlar

  1. Landing Page: Bir web sitesinde bir kullanıcının ilk girdiği sayfa.
  2. Link Building: Bir web sitesine gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini arttırmak için yapılan çalışmalar.
  3. Link Exchange: İki web sitesi arasında bağlantı değişimi yapmak.
  4. Link Farm: Yüksek sayıda bağlantı oluşturmak için oluşturulmuş spam web siteleri ağı.
  5. Link Juice: Bir web sitesinden diğer bir web sitesine geçen değerli bağlantı.
  6. Link Popularity: Bir web sitesine gelen bağlantıların sayısı ve kalitesi.
  7. Link Reclamation: Bir web sitesine gelen bozuk bağlantıların veya kaynaklarının yeniden düzenlenmesi.
  8. Link Spam: Spam web siteleri veya düşük kaliteli bağlantılar aracılığıyla link oluşturma işlemi.
  9. Long Tail Keyword: Uzun ve spesifik bir anahtar kelime veya kelime öbeği.
  10. Local SEO: Bir işletmenin bölgesel olarak arama sonuçlarında daha iyi görünmesi için yapılan çalışmalar.
  11. Link Bait: Yüksek kaliteli ve değerli içeriklerle diğer web sitelerinden doğal bağlantılar çekmek için yapılan çalışmalar.
  12. Link Profile: Bir web sitesinin aldığı bağlantıların listesi ve kalitesi.
  13. Latent Semantic Indexing (LSI): Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin ilişkili kelimelerinin kullanımı.
  14. Local Citation: Bir işletmenin adresi, telefon numarası ve diğer bilgileri gibi verilerin bir web sitesinde yer alması.
  15. Local Pack: Google arama sonuçlarında bir işletmenin yerel arama sonuçlarına dahil edilmesi.
  16. Link Equity: Bir web sitesinden diğer bir web sitesine geçen değerli bağlantının toplam etki değeri.
  17. Link Relevancy: Bir web sitesinden diğer bir web sitesine bağlantı verirken iki web sitesinin arasındaki ilişki.
  18. Link Target: Bir web sitesindeki bir sayfadan başka bir web sitesine yapılan bağlantı.
  19. Link Velocity: Bir web sitesine gelen bağlantıların hızı ve oranı.
  20. Linkable Asset: Bir web sitesinde diğer web sitelerinin bağlantı vermek isteyeceği değerli içerik veya kaynak.
  21. Local Listing: Bir işletmenin bölgesel olarak bulunabilirliğini arttırmak için listelendiği yerler.
  22. Lead Generation: Bir işletmenin potansiyel müşterilerin ilgisini çekmek için yaptığı çalışmalar.
  23. Link Analysis: Bir web sitesindeki bağlantıların kalitesi ve etkisi hakkında analiz yapmak.

SEO Terimler Sözlüğü M Harfi ile Başlayanlar

  1. Meta Description: Bir web sayfasının arama sonuçlarında gösterilen kısa açıklaması.
  2. Meta Keyword: Bir web sayfasının hedeflediği anahtar kelimeler.
  3. Meta Robots: Bir web sayfasının arama motoru tarafından taranmasını engelleme veya izin verme özelliği.
  4. Mobile First Indexing: Arama motorlarının mobil cihazların önceliğini tanıyan bir indeksleme algoritması kullanması.
  5. Mobile Optimization: Bir web sitesinin mobil cihazlarda iyi görünüm sağlamak için optimize edilmesi işlemi.
  6. MozRank: Bir web sitesinin kalitesini ölçmek için kullanılan bir puanlama sistemi.
  7. Manual Penalty: Arama motoru tarafından bir web sitesine manuel olarak verilen bir ceza.
  8. Microdata: Web sayfalarındaki yapısal verileri belirlemek için kullanılan HTML5 özellikleri.
  9. Meta Title: Bir web sayfasının arama sonuçlarında görünen başlık.
  10. Meta Tags: Bir web sayfasının içeriği hakkında bilgi veren kod satırları.
  11. Meta Description Tag: Bir web sayfasının arama sonuçlarında görünen açıklama metni.
  12. Mobile-First Design: Bir web sitesinin tasarımının mobil cihazlar için öncelikli olarak düzenlenmesi.
  13. Meme: İnternet kültüründe popüler olan, komik veya ilginç içerikler.
  14. Meta Refresh: Bir web sayfasının otomatik olarak yenilenmesi işlemi.
  15. Mobilegeddon: Google algoritmasının mobil uyumlu olmayan web sitelerine verdiği cezalar.
  16. Machine Learning: Bir yapay zeka teknolojisi türü, arama motorları tarafından kullanılan algoritmaları geliştirmek için kullanılır.
  17. Mobile Traffic: Bir web sitesine gelen mobil cihazlardan gelen ziyaretçi trafiği.
  18. Mobile Usability: Bir web sitesinin mobil cihazlarda kullanım kolaylığı.
  19. Mobile-Responsive: Bir web sitesinin mobil cihazlarda uyumlu görünüm sağlaması.
  20. Marketing Funnel: Potansiyel müşterilerin bir işletmenin pazarlama stratejileri ile ürüne veya hizmete yönlendirilmesi.
  21. Markup Language: Web sayfalarındaki içeriği belirlemek için kullanılan HTML, XML gibi diller.
  22. Multilingual SEO: Birden fazla dilde bir web sitesinin arama motorlarında optimize edilmesi işlemi.
  23. Meta Search Engine: Birçok arama motorunu tek bir arayüzde birleştiren arama motoru.
  24. Mobile-Friendly Test: Bir web sitesinin mobil cihazlarda uyumlu olup olmadığını test etmek için kullanılan bir araç.

SEO Terimler Sözlüğü N Harfi ile Başlayanlar

  1. Nofollow: Bir web sitesindeki bağlantının arama motoru tarafından takip edilmemesini sağlayan bir özellik.
  2. Navigation: Bir web sitesindeki menüler ve içerikler arasındaki kullanıcı arayüzü.
  3. Natural Language Processing (NLP): Bir yapay zeka teknolojisi türü, arama motorları tarafından kullanılan algoritmaları geliştirmek için kullanılır.
  4. Noindex: Bir web sayfasının arama motoru tarafından indekslenmesini engelleyen bir özellik.
  5. Niche: Belirli bir konu veya sektörde özel bir alan.
  6. Name Server: Bir web sitesinin alan adını IP adresine yönlendiren bir bilgisayar.
  7. Negative SEO: Bir web sitesine bilinçli olarak zarar vermek için yapılan kötü niyetli SEO çalışmaları.
  8. NAP: Name, Address, Phone Number, bir işletmenin temel bilgilerini ifade eden kısaltma.
  9. Natural Search Results: Arama motorlarındaki organik arama sonuçları.
  10. Navigation Bar: Bir web sitesindeki menü çubuğu.
  11. Newsgroup: İnternet üzerinde belirli bir konu hakkında tartışma yapmak için kullanılan online forumlar.
  12. Network Effect: Bir web sitesinin kullanıcının sayısı arttıkça değerinin artması.
  13. Niche Market: Belli bir konu veya sektörde belirli bir pazar.
  14. Noopener: Bir web sitesindeki harici bağlantıların açıldığı pencereye erişimi engelleyen bir özellik.
  15. Non-Reciprocal Link: Bir web sitesinden başka bir web sitesine yapılan tek taraflı bağlantı.
  16. Null Search: Bir web sitesinde arama yapılmadan direkt olarak URL’ye gidilmesi.
  17. Naked Link: Bir bağlantının görüntülenen URL’si.
  18. Negative Keyword: Belirli anahtar kelimelerin reklam kampanyalarından çıkarılması.
  19. Natural Links: Diğer web sitelerinden doğal olarak gelen bağlantılar.
  20. Noarchive: Bir web sayfasının arama motoru tarafından arşivlenmemesini sağlayan bir özellik.
  21. Navigational Query: Kullanıcının belirli bir web sitesine erişmek için kullandığı arama sorgusu.
  22. Non-Indexed Pages: Bir web sitesinde indekslenmeyen sayfalar.
  23. Niche Directory: Belirli bir konu veya sektöre özel web sitelerinin listelendiği dizinler.
  24. Newsjacking: Bir haberle ilgili içerik oluşturarak haberin popülerliğinden yararlanmak.
  25. Negative Feedback: Bir web sitesine kullanıcıların olumsuz geri bildirimleri.

SEO Terimler Sözlüğü O/Ö Harfi ile Başlayanlar

  1. Organic Search Results: Arama motorlarında organik olarak listelenen web siteleri.
  2. On-Page SEO: Bir web sitesinde içerik ve sayfa yapısı gibi faktörlerin optimize edilmesi işlemi.
  3. Off-Page SEO: Bir web sitesinin bağlantı profilinin optimize edilmesi işlemi.
  4. Open Graph Protocol: Web sayfalarının sosyal medyada paylaşılmasını kolaylaştıran meta veri protokolü.
  5. Outbound Link: Bir web sitesinden başka bir web sitesine yapılan bağlantı.
  6. Outranking Competitors: Rakip web sitelerin üzerine çıkarak daha üst sıralarda görünmek.
  7. Opt-In: Bir web sitesinde belirli bir işlemin yapılması için kullanıcının önceden onay vermesi.
  8. Over-Optimization: Bir web sitesinde aşırı SEO çalışmaları yapılması sonucu ceza alınması.
  9. Organic Traffic: Bir web sitesine arama motorlarından gelen doğal trafik.
  10. On-Site Optimization: Bir web sitesinde içerik, başlık etiketleri, meta açıklamaları gibi faktörlerin optimize edilmesi.
  11. Off-Site Optimization: Bir web sitesindeki bağlantı profili gibi faktörlerin optimize edilmesi.
  12. Outdated Content: Bir web sitesindeki eskimiş ve güncellenmemiş içerik.
  13. Over-Posting: Sosyal medyada çok sık ve spam olarak paylaşım yapmak.
  14. Organic CTR: Arama sonuçlarındaki organik görüntülenme oranı.
  15. Optimization: Bir web sitesinin arama sonuçlarında daha iyi görünmesi için yapılan tüm işlemler.
  16. Organic Link: Diğer web sitelerinden doğal olarak gelen bağlantılar.
  17. Organic Rankings: Arama sonuçlarında organik olarak görünen sıralamalar.
  18. On-Site Search: Bir web sitesindeki iç arama özelliği.
  19. Outdated Keyword: Bir anahtar kelimenin artık kullanıcılar tarafından aranmaması.
  20. On-Page Elements: Bir web sayfasındaki başlık etiketleri, meta açıklamaları, görsel etiketleri gibi unsurlar.
  21. Organic Click-Through Rate: Bir web sitesinin arama sonuçlarındaki organik tıklama oranı.
  22. Organic Link Building: Bir web sitesine doğal bağlantıların çekilmesi için yapılan çalışmalar.
  23. Optimize: Bir web sitesinin arama sonuçlarında daha iyi görünmesi için yapılan tüm işlemler.
  24. Outbound Links: Bir web sitesinden diğer web sitelerine yapılan bağlantılar.
  25. Off-Page Elements: Bir web sitesinin bağlantı profili gibi unsurlar.
  26. Outdated Pages: Bir web sitesindeki güncellenmemiş ve kullanıcıya fayda sağlamayan sayfalar.

SEO Terimler Sözlüğü P Harfi ile Başlayanlar

  1. Page Authority (Sayfa Otoritesi): Moz tarafından geliştirilen bir ölçümdür. Bir sayfanın ne kadar otoritesi olduğunu ve Google sıralamasındaki pozisyonunu tahmin etmek için kullanılır.

  2. PageRank: Google tarafından geliştirilen bir algoritma olan PageRank, bir web sayfasının diğer sayfalardan ne kadar bağlantı aldığına bağlı olarak sayfanın otoritesini belirlemek için kullanılır.

  3. Paid Inclusion (Ücretli Kayıt): Arama motorlarına ücret karşılığı sitenizin dizine eklenmesi işlemidir.

  4. Paid Search (Ücretli Arama): Arama motoru sonuç sayfalarında görünen reklam alanlarına reklam vermek için ödenen ücretli bir reklam modelidir.

  5. Panda Algorithm (Panda Algoritması): Google’ın arama sonuçlarını daha kaliteli hale getirmek amacıyla 2011 yılında piyasaya sürdüğü bir algoritmadır. Düşük kaliteli içeriğe sahip web sitelerini tespit etmek ve sıralamalarda düşürmek için kullanılır.

  6. Penguin Algorithm (Penguin Algoritması): Google tarafından 2012 yılında piyasaya sürülen bir algoritmadır. Sitenin spam olup olmadığını ve spam teknikleri kullanıp kullanmadığını değerlendirir. Spam teknikleri kullanan sitelerin sıralamalarını düşürür.

  7. Position (Pozisyon): Arama motorlarında bir anahtar kelimenin sonuç sayfalarında hangi sırada listelendiğini ifade eder.

  8. PPC (Pay Per Click): Tıklama başına ödeme anlamına gelir. Reklam verenlerin belirli anahtar kelimeler için reklamlarının tıklanma başına ödeme yaptığı bir reklam modelidir.

  9. Query (Sorgu): Arama motorlarına girilen kelime veya kelime gruplarıdır.

  10. Pop-Up: Pop-up, bir web sayfası üzerinde kullanıcının etkileşimini sağlamak amacıyla beliren küçük bir penceredir.

SEO Terimler Sözlüğü S/Ş Harfi ile Başlayanlar

  1. SEO (Search Engine Optimization): Bir web sitesinin arama motorları tarafından daha iyi görüntülenmesi için yapılan tüm işlemler.
  2. SERP (Search Engine Results Page): Arama motorlarının sonuç sayfası.
  3. Sitemap: Bir web sitesindeki tüm sayfaların ve içeriklerin listelendiği bir sayfa.
  4. Spam: Bir web sitesindeki gereksiz ve kullanıcıya fayda sağlamayan içerikler.
  5. Spider: Arama motorlarının web sitelerini taramak için kullandığı botlar.
  6. SSL (Secure Sockets Layer): Bir web sitesinin HTTPS protokolü ile güvenli hale getirilmesi.
  7. SEM (Search Engine Marketing): Bir web sitesinin arama motorları tarafından daha iyi görüntülenmesi için yapılan reklam çalışmaları.
  8. Search Volume: Belirli bir anahtar kelimenin arama hacmi.
  9. Schema Markup: Bir web sayfasındaki içeriğin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlayan özel kodlar.
  10. Site Speed: Bir web sitesinin yükleme hızı.
  11. Site Map: Bir web sitesindeki tüm sayfaların ve içeriklerin listelendiği bir sayfa.
  12. Social Bookmarking: Bir web sitesinin sosyal medya platformlarında paylaşılması.
  13. Social Media: İnternet üzerindeki sosyal paylaşım platformları.
  14. Spider Trap: Arama motorlarının tarama işlemi sırasında sıkışıp kaldığı döngüler.
  15. Site Link: Bir web sitesinden başka bir web sitesine yapılan bağlantı.
  16. Search Engine: İnternet üzerinde belirli kriterlere göre web sitelerini sıralayan özel yazılımlar.
  17. Search Engine Position: Bir web sitesinin arama sonuçlarında sıralaması.
  18. Search Engine Submission: Bir web sitesinin arama motorlarına kaydedilmesi işlemi.
  19. Spamdexing: Bir web sitesinde gereksiz anahtar kelimeler kullanarak arama sonuçlarında daha yüksek sıralamalar elde etme girişimi.
  20. SEO Audit: Bir web sitesinin SEO performansının analiz edilmesi işlemi.
  21. SEO Copywriting: Bir web sitesindeki içeriklerin SEO dostu şekilde yazılması.
  22. SEO Consultant: Bir web sitesinin SEO stratejileri için danışmanlık hizmeti veren kişi veya firma.
  23. SEO Keyword Research: Bir web sitesinde kullanılacak anahtar kelimelerin belirlenmesi işlemi.
  24. Social Media Marketing: Sosyal medya platformlarını kullanarak bir web sitesinin tanıtımının yapılması işlemi.
  25. Site Architecture: Bir web sitesindeki sayfa yapılanması ve içeriklerin organize edilmesi işlemi.
  26. SEO Danışmanlığı Hizmeti: SEO danışmanlığı hizmeti, web sitelerinin arama motoru sıralamasını artırmak için yapılan stratejik planlama, analiz ve önerilerin sunulması işlemidir. Bu hizmet sayesinde web siteleri daha fazla organik trafik alabilir ve daha görünür hale gelebilir.
  27. Site Mimarisi : Site mimarisi, bir web sitesinin yapısını ve organizasyonunu belirleyen unsurların bütünüdür. Bu unsurlar arasında sayfa hiyerarşisi, bağlantılar, menüler ve içerik yönetimi stratejileri yer alır.

SEO Terimler Sözlüğü T Harfi ile Başlayanlar

  1. Title Tag: Bir web sayfasının başlık etiketi.
  2. Traffic: Bir web sitesine gelen ziyaretçi sayısı.
  3. Top of Funnel: Bir müşterinin bir ürün veya hizmetle ilgili farkındalık seviyesi.
  4. Trust Flow: Bir web sitesinin güvenilirliğini ölçen bir faktör.
  5. Target Keywords: Bir web sitesinde hedeflenen anahtar kelimeler.
  6. Thin Content: Kullanıcılara fayda sağlamayan ve az sayıda kelime içeren içerik.
  7. Traffic Rank: Bir web sitesinin Alexa veya benzeri bir araçla belirlenen ziyaretçi sıralaması.
  8. Tag: Bir web sayfasının etiketleri, kategorileri veya anahtar kelimeleri.
  9. Title Tag Optimization: Bir web sayfasının başlık etiketinin optimize edilmesi işlemi.
  10. TrustRank: Bir web sitesinin güvenilirliğini belirleyen bir faktör.
  11. Text Link: Bir web sitesindeki metin tabanlı bağlantı.
  12. Traffic Generation: Bir web sitesine trafik çekmek için yapılan tüm çalışmalar.
  13. Topical Authority: Bir web sitesinin belirli bir konuda uzmanlığını ifade eden bir faktör.
  14. Target Market: Bir ürün veya hizmetin hedeflenen müşteri kitlesi.
  15. Technical SEO: Bir web sitesindeki teknik yapıların optimize edilmesi işlemi.
  16. Title Attribute: Bir web sayfasındaki bağlantıların açıklama metni.
  17. Thumbnail: Bir web sayfasındaki küçük resim veya önizleme görüntüsü.
  18. Traffic Analysis: Bir web sitesine gelen trafiğin analiz edilmesi işlemi.
  19. Trust Signals: Bir web sitesinin güvenilirliğini artıran unsurlar.
  20. Top Ranking: Bir web sitesinin arama sonuçlarında en üst sırada görüntülenmesi.
  21. Text Content: Bir web sitesindeki metin tabanlı içerik.
  22. Traffic Sources: Bir web sitesine gelen trafiğin kaynakları.
  23. TLD (Top-Level Domain): Bir web sitesinin en üst düzey alan adı.
  24. Tag Cloud: Bir web sitesindeki etiketlerin bulut şeklinde görüntülenmesi.
  25. Traffic Conversion: Bir web sitesine gelen trafiğin müşteriye dönüştürülmesi işlemi.
  26. Title Tag Length: Bir web sayfasının başlık etiketi uzunluğunun önemi.
  27. Top Heavy: Bir web sayfasındaki reklamların ve görsellerin içeriğe oranla ağırlığının fazla olması.
  28. Text Optimization: Bir web sitesindeki metin tabanlı içeriklerin optimize edilmesi işlemi.
  29. Traffic Quality: Bir web sitesine gelen trafiğin kalitesi.
Teknik SEO Terimlerinin Anlamları
Teknik SEO Terimlerinin Anlamları

SEO Terimler Sözlüğü U/Ü Harfi ile Başlayanlar

  1. URL (Uniform Resource Locator): Bir web sayfasının internet adresi.
  2. User Experience (UX): Bir web sitesindeki kullanıcı deneyimi.
  3. Unique Visitor: Bir web sitesine tek seferde gelen ziyaretçi sayısı.
  4. Usability: Bir web sitesinin kullanılabilirliği.
  5. User Behavior: Bir web sitesindeki kullanıcı davranışları.
  6. User Intent: Bir kullanıcının belirli bir anahtar kelime için arama yapmasındaki amaç.
  7. User Journey: Bir kullanıcının bir web sitesindeki etkileşim süreci.
  8. User Persona: Bir web sitesindeki hedef kitleyi tanımlayan kurgusal karakter.
  9. User Signal: Bir web sitesindeki kullanıcı etkileşimlerinden gelen veriler.
  10. User Testing: Bir web sitesinin kullanılabilirliğinin test edilmesi işlemi.
  11. Unnatural Link: Bir web sitesindeki spam bağlantılar.
  12. URL Structure: Bir web sitesindeki URL’lerin düzenlenmesi ve optimize edilmesi işlemi.
  13. Unique Content: Kullanıcılara özgün ve faydalı içerikler.
  14. Usability Testing: Bir web sitesinin kullanılabilirliğinin test edilmesi işlemi.
  15. User Engagement: Bir web sitesindeki kullanıcı etkileşimi.
  16. User Flow: Bir kullanıcının bir web sitesindeki etkileşim süreci.
  17. User Persona Research: Bir web sitesindeki hedef kitleyi belirlemek için yapılan araştırmalar.
  18. User-Generated Content (UGC): Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler.
  19. URL Canonicalization: Bir web sitesindeki benzer sayfaların tek bir URL’ye yönlendirilmesi işlemi.
  20. User-Friendly: Bir web sitesinin kolay kullanılabilir olması.
  21. Unique Selling Proposition (USP): Bir ürün veya hizmetin benzersiz özellikleri.
  22. User Agent: Bir web sitesine giren kullanıcının cihaz ve tarayıcı bilgileri.
  23. URL Parameters: Bir web sitesindeki URL’lerdeki parametreler.
  24. Usability Heuristics: Bir web sitesinin kullanılabilirliği için belirlenen kurallar.
  25. User-Intent Keywords: Kullanıcıların arama motorlarında kullandığı belirli anahtar kelimeler.
  26. URL Rewrite: Bir web sitesindeki URL’lerin yeniden yazılması işlemi.
  27. User Review: Kullanıcıların bir ürün veya hizmet hakkındaki yorumları.
  28. Usability Guidelines: Bir web sitesinin kullanılabilirliği için belirlenen rehberler.
  29. User Session: Bir kullanıcının bir web sitesindeki etkileşim süreci.
  30. User-Centered Design: Bir web sitesinin kullanıcı odaklı olarak tasarlanması işlemi.

SEO Terimler Sözlüğü V/W Harfi ile Başlayanlar

  1. Video SEO: Bir web sitesindeki videoların optimize edilmesi işlemi.
  2. Visibility: Bir web sitesinin görünürlüğü.
  3. Viral Marketing: Bir ürün veya hizmetin hızla yayılması için yapılan pazarlama çalışmaları.
  4. Voice Search: Bir arama motorunda konuşarak yapılan aramalar.
  5. Web Analytics: Bir web sitesine gelen trafiğin analiz edilmesi işlemi.
  6. Webmaster: Bir web sitesinin yönetiminden sorumlu kişi.
  7. White Hat SEO: Etik yöntemlerle yapılan SEO çalışmaları.
  8. Website Architecture: Bir web sitesinin yapısı ve organizasyonu.
  9. Website Optimization: Bir web sitesinin performansının ve SEO sıralamasının optimize edilmesi işlemi.
  10. Website Speed: Bir web sitesinin yükleme hızı.
  11. Web Crawlers: Arama motorlarının web sitelerini tarayan botları.
  12. Web Design: Bir web sitesinin tasarımı.
  13. Web Hosting: Bir web sitesinin barındırılması için kullanılan hizmet.
  14. Web Page: Bir web sitesindeki sayfalardan biri.
  15. Web Server: Bir web sitesinin barındırıldığı sunucu.
  16. Web Traffic: Bir web sitesine gelen trafiğin toplamı.
  17. Website Structure: Bir web sitesindeki sayfa yapısı ve içeriğin düzenlenmesi.
  18. White Space: Bir web sitesindeki boş alanlar.
  19. Widget: Bir web sayfasında ek özellikler sunan küçük bir uygulama.
  20. Web Standards: Bir web sitesinin uygun standartlara uygun olması gerekliliği.
  21. Web Directory: Belirli bir konuda web sitelerinin listelendiği dizin.
  22. Website Navigation: Bir web sitesindeki gezinme yapısı.
  23. Website Layout: Bir web sitesindeki sayfa düzeni.
  24. Web Template: Hazır bir web sitesi şablonu.
  25. Web 2.0: İnternet kullanıcıları arasındaki etkileşim ve içerik paylaşımının arttığı ikinci nesil web uygulamaları.
  26. W3C (World Wide Web Consortium): Web standartlarını belirleyen kuruluş.
  27. Web Copywriting: Bir web sitesindeki içeriklerin yazılması işlemi.
  28. Web Traffic Analysis: Bir web sitesine gelen trafiğin analiz edilmesi işlemi.
  29. Web Accessibility: Bir web sitesinin engelli kullanıcılara uygunluğu.
  30. Web Page Analyzer: Bir web sayfasının performansını ve SEO uygunluğunu analiz eden araç.
  31. WordPress : WordPress, dünyanın en popüler açık kaynaklı içerik yönetim sistemi (CMS) olarak bilinir ve kullanıcıların bloglar, web siteleri ve çevrimiçi mağazalar gibi çeşitli dijital içerikleri oluşturmasına ve yönetmesine olanak tanır.
  32. Web Scraper: Web scraper, otomatik olarak web sitelerinden veri çeken ve toplayan bir yazılım veya araçtır.

SEO sözlüğü, arama motoru optimizasyonu ile ilgili terimlerin, kavramların ve tekniklerin açıklamalarını içeren bir kaynaktır. SEO, arama motorları tarafından daha kolay bulunabilir ve sıralamada daha yüksek konumlarda yer almasını sağlamak için yapılır.

SEO Terimler Sözlüğü Y Harfi ile Başlayanlar

  1. Yahoo: Bir arama motoru ve web sitesi.
  2. Yahoo Directory: Yahoo tarafından oluşturulan web sitesi dizini.
  3. Yahoo Answers: Yahoo tarafından oluşturulan soru-cevap platformu.
  4. YouTube: Google’a ait bir video paylaşım sitesi.
  5. Yield Management: Bir web sitesindeki reklam alanlarının gelirinin yönetilmesi işlemi.
  6. Yelp: Restoran, kafe, bar gibi yerlerin değerlendirildiği bir web sitesi.
  7. Yoast SEO: WordPress için popüler bir SEO eklentisi.
  8. Yellow Pages: Telefon rehberleri olarak da bilinen ticari işletme dizini.
  9. YoY (Year-over-Year): Bir yılın belirli bir dönemi ile bir önceki yılın aynı dönemi arasındaki karşılaştırma.
  10. YouTube SEO: Bir YouTube videosunun optimize edilmesi işlemi.
  11. XML Sitemap: Bir web sitesindeki tüm sayfaların XML formatında listesi.
  12. XML Feed: Bir web sitesindeki içeriklerin XML formatında yayınlanması.
  13. YouTube Channel: Bir kullanıcının YouTube hesabındaki videoların toplandığı bölüm.
  14. YouTube Keywords: Bir YouTube videosu için hedeflenen anahtar kelimeler.
  15. YouTube Description: Bir YouTube videosunun açıklama metni.
  16. YouTube Tags: Bir YouTube videosunun etiketleri.
  17. Yahoo Search Marketing: Yahoo’nun reklam hizmeti.
  18. YouTube Analytics: Bir YouTube videosunun performansının analizi.
  19. YouTube Engagement: Bir YouTube videosundaki kullanıcı etkileşimi.
  20. YouTube Thumbnail: Bir YouTube videosunun küçük resmi.
  21. Yahoo Answers SEO: Yahoo Answers platformunun optimize edilmesi işlemi.
  22. Yahoo Site Explorer: Yahoo tarafından sunulan web sitesi analiz aracı.
  23. YouTube Views: Bir YouTube videosunun görüntülenme sayısı.
  24. YouTube End Screen: Bir YouTube videosunun sonunda yer alan etkileşimli bir ekran.
  25. Yahoo Local: Yahoo’nun yerel işletme dizini.
  26. YouTube Live: Canlı yayın yapma özelliği olan YouTube servisi.
  27. YouTube Playlists: Bir YouTube hesabındaki videoların bir araya toplandığı listeler.
  28. YouTube Subscriber: Bir YouTube hesabına abone olan kullanıcı.
  29. YouTube Cards: Bir YouTube videosunun içindeki etkileşimli kartlar.
  30. YouTube Community: Bir YouTube hesabının aboneleri arasındaki etkileşimli topluluğu.
  31. Yandex : Yandex, Rusya merkezli bir teknoloji şirketidir ve birçok dijital ürün sunar, bunların arasında arama motoru, e-posta, haritalar, navigasyon ve sesli asistan gibi hizmetler bulunur. Ayrıca, Yandex’in arama motoru, Rusya’da en çok kullanılan arama motorlarından biridir.

SEO Terimler Sözlüğü Z Harfi ile Başlayanlar

  1. Zero Click Search: Bir arama sorgusuna verilen cevabın arama sonuçları sayfasında doğrudan görüntülenmesi.
  2. Zen Cart: Bir açık kaynaklı e-ticaret platformu.
  3. Zealot: Bir web sitesine çok sayıda yorum, link veya içerik yükleyen kişi.
  4. Z-Index: Bir web sayfasında öğelerin yığılım sırasını belirten bir CSS özelliği.
  5. Zettabyte: Bir milyar terabayt.
  6. Zero Gravity Content: Kopyala-yapıştır yapılmayan, özgün ve yüksek kaliteli içerik.
  7. Zero Result Search: Arama sonuçları sayfasında herhangi bir sonuç gösterilmediği durum.
  8. Zombie Page: Bir web sitesindeki kullanılmayan veya etkisiz hale gelmiş sayfalar.
  9. Zone File: Bir alan adının DNS bilgilerini içeren dosya.
  10. Zero Moment of Truth (ZMOT): Bir müşterinin bir ürün veya hizmet hakkında ilk olarak internet aracılığıyla bilgi edinmesi anı.
  11. Zapier: Bir web sitesi veya uygulama için otomasyon aracı.
  12. Zest: Pazarlama ekipleri tarafından kullanılan bir içerik paylaşım platformu.
  13. Zero Day Exploit: Bilgisayar sistemlerinde bulunan bir güvenlik açığından yararlanan yazılım.
  14. Zero Result SERP: Arama sonuçları sayfasında herhangi bir sonuç gösterilmeyen sorguların toplamı.
  15. Zeitgeist: Belirli bir dönemdeki popüler kültür, sosyal ve siyasi eğilimler.
  16. Zen Coding: Hızlı HTML ve CSS kodlama için bir teknik.
  17. Zoho: Bulut tabanlı bir ofis yazılımı ve işletme uygulamaları platformu.
  18. Zero Moment of Need (ZMON): Bir müşterinin bir ürün veya hizmet hakkında tam olarak bilgi edinmek için ihtiyaç duyduğu an.
  19. Zombie Traffic: Bot veya kötü amaçlı yazılımlar tarafından üretilen yapay trafiğe verilen ad.
  20. Zombie Cookie: Bir web sitesindeki tarayıcı çerezleriyle ilgili bir güvenlik açığı.
  21. Zebra Stripes: Alternatif renklerle oluşturulan bir web sitesi tasarımı.
  22. Zero Click Result: Arama sonuçları sayfasında bir cevabın doğrudan gösterilmesi.
  23. Zero UI: Kullanıcı arayüzleri ve deneyimlerinde görsel elemanların yerine dokunmatik, sesli veya hareket tabanlı arayüzlerin kullanımı.

Kategorilerine Göre SEO Terimleri

Link İnşaası Terimleri

  • Backlink: Bir web sitesinin, başka bir web sitesindeki bağlantısı.
  • Anchor Text: Bir bağlantıda yer alan metin.
  • DoFollow Link: Bir bağlantının arama motorları tarafından takip edilmesi için verilen özellik.
  • NoFollow Link: Bir bağlantının arama motorları tarafından takip edilmemesi için verilen özellik.
  • Broken Link: Bir bağlantının hedef sayfaya yönlendirilememesi nedeniyle hatalı olması.
  • Internal Link: Bir web sitesindeki sayfalar arasındaki bağlantılar.
  • Link Juice: Bir web sitesindeki sayfalar arasında geçiş yapan linklerin SEO değeri.

 

Teknik SEO Terimleri

  • Page Speed: Bir web sayfasının yükleme hızı.
  • Mobile Optimization: Bir web sitesinin mobil cihazlar için optimize edilmesi.
  • Schema Markup: Web sayfalarındaki verilerin, arama motorları tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlayan yapısal işaretleme.
  • Crawlability: Arama motorlarının bir web sitesindeki sayfaları tarayabilmesi.
  • Canonical URL: Bir web sitesindeki sayfaların birincil URL adresleri.
  • Sitemap: Bir web sitesindeki tüm sayfaların listesi.
  • Robots.txt: Bir web sitesindeki sayfaların arama motorları tarafından taranması için izin verilen veya engellenen dosya.

İçerik Terimleri

  • Keyword Density: Bir web sayfasındaki anahtar kelimenin tekrar sayısı.
  • Duplicate Content: İki veya daha fazla web sayfasında aynı içerik.
  • Evergreen Content: Zamanla güncelliğini koruyan içerik.
  • Content Marketing: Bir markanın ürün veya hizmetlerini pazarlamak için içerik üretme işlemi.
  • Information Architecture: Bir web sitesindeki sayfaların organizasyonu ve düzenlenmesi.
  • Content Audit: Bir web sitesindeki içeriğin değerlendirilmesi işlemi.
  • Content Gap: Bir web sitesindeki eksik içerik.

Ölçümleme Terimleri

  • Conversion Rate: Bir web sitesindeki ziyaretçilerin, müşteriye dönüşme oranı.
  • Bounce Rate: Bir web sitesindeki tek sayfa ziyaretlerinin oranı.
  • Click-Through Rate (CTR): Bir web sitesindeki bir bağlantıya tıklama oranı.
  • Impressions: Bir web sitesindeki bir sayfanın görüntülenme sayısı.
  • Exit Rate: Bir web sitesindeki bir sayfadan siteyi terk etme oranı.
  • Heat Map: Bir web sayfasında, ziyaretçilerin en çok tıklama yaptığı

SEO nedir?

SEO (Search Engine Optimization), arama motorlarında web sitelerinin organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almasını sağlayan bir dizi teknik ve stratejik işlemdir.

On-page SEO nedir?

On-page SEO, bir web sitesinin içerik, başlık etiketleri, meta açıklamaları, URL yapılandırması gibi içsel faktörlerini optimize etmek için yapılan işlemlerdir.

Off-page SEO nedir?

Off-page SEO, bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını etkileyen harici faktörlerin (backlinkler, sosyal medya etkileşimleri vb.) optimize edilmesi işlemidir.

Backlink nedir?

Backlink, bir web sitesinin başka bir web sitesinden aldığı bağlantıdır. Backlinkler, bir web sitesinin otoritesini artırarak arama motorlarındaki sıralamasını etkileyebilir.

Keyword stuffing nedir?

Keyword stuffing, bir web sayfasında anahtar kelimenin aşırı kullanımıdır. Bu, arama motorları tarafından spam olarak algılanabilir ve cezalandırılabilir.

Google algoritması nedir?

Google algoritması, Google arama sonuçlarının sıralamasını belirleyen bir dizi matematiksel formülden oluşan bir sistemdir.

SERP nedir?

SERP (Search Engine Results Page), bir arama sorgusu için arama motorunun döndürdüğü sonuç sayfasıdır. Bu sayfa, organik arama sonuçları, ödeme ile satın alınan reklamlar ve diğer özelliklerden oluşabilir.

51 Dijital Pazarlama Ajansı
Oylamak için tıklayın
[Toplam: 1 Ortalama: 5]

Paylaş

Tartışmaya Katıl
Subscribe
Bildir
guest

2 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
ömer faruk
ömer faruk
1 yıl önce

SEO Terimlerini çok iyi bir şekilde özetlemişsiniz. Kapsamlı ve tanımlarıyla birlikte vermeniz çok iyi olmuş. Elinize sağlık.

Konu Başlıkları
İlgili İçerikler
Hızlı Teklif Alın